השתתפות נציגי ע.מ.ל. בכנס בינלאומי בנושא חינוך בלתי פורמלי בפורטוגל

נציגי ע.מ.ל. שבו השבוע מכנס בינלאומי שנערך בעיר פורטו שבפורטוגל, בנושא שיטות חדשניות בחינוך הבלתי פורמלי. הכנס נוהל בשיטת  “אופן ספייס”, בה המשתתפים מעלים את הנושאים הרלוונטיים להם על ידי עריכת דיונים וסדנאות. היו אנשים מרקעים שונים, אמנים, אנשי חינוך ופעילים חברתיים. חלק עיקרי בכנס דן בדרכים לשלב אומנות בשיטות החינוך כולל שיתוף פעולה בין אנשי חינוך לאמנים.

רועי: “הבנתי בכנס שהקהילה החינוכית הבין לאומית יכולה לעזור לע.מ.ל. לקדם את המטרות שלנו. בייחוד בתחומים כמו הגדלת יכולת השפעה ומציאת שותפים. מאוד שמחתי שבדיון אותו הנחיתי בנושא האם התהליך החינוכי מפתח את התרבות בה אנו חיים, עלו הצעות פרקטיות.”

ג’סאן: “היה מעניין ומעשיר לפגוש  אנשים שמקדמים חינוך לצעירים בשיטות מגוונות וחדשניות לרבות עירוב אמנות ואמנים בתהליך החינוכי. משכו את תשומת לבי באופן מיוחד סדנאות הכנת בובות ושימוש בהן בתאטרון בובות, שירים ומוזיקה, אילתור ומשחקי תאטרון, ריקוד ותנועה. ברמה אחרת, החיבור וההתיידדות עם אנשים ממדינות ותרבויות שונות תחת מסגרת משותפת היוו צעד חשוב בכיוון הפנמת התפיסה הפלורליסטית וחילופי תרבות.”

מבחינת פרוייקט ע.מ.ל., עלו כמה רעיונות פרקטיים לדרכי עבודה ושיתופי פעולה. לדוגמא, התחלנו לתכנן קורס הכשרה לאמנים ואנשי חינוך על מנת לשפר את שיתוף הפעולה ביניהם וליצור כלים לשימוש בריקוד ומשחק בהוראת נושאים הקשורים בזכויות אדם ומאבק בגזענות. שיתוף פעולה נוסף שנידון היה שילוב חונכי ע.מ.ל. במחנה הקיץ לאומנויות בפוטסדם בגרמניה על מנת להעמיק את הידע שלנו בדרכים לשלב אומנויות בתהליך החינוכי בכלל ולימוד ערבית בפרט.

פוסטים נוספים

עם או בלי מסכות לומדים ערבית מדוברת!

אנחנו כל כך גאים בכל החונכות הסטודנטיות שלקחו חלק השנה בפרויקט ע.מ.ל. ושבנו עוד

להמשך קריאה
תמונות מסמינר ע.מ.ל. אוק' 2019

איזה כיף, מעשיר ומלמד היה בסמינר! תודה רבה לכל מי שלקח חלק! לצפייה נוחה בתמונות,

להמשך קריאה
איזה כיף שיש לנו אתר חדש!!!

חברות חדשות ומדהימות שלנו מסטודיו אנזלביץ תרמו את זמנן ועיצבו עבורנו אתר חדש

להמשך קריאה
ראיונות מצולמים

ריאיון עם סטודנטית של ע.מ.ל. ועם ילדים.

להמשך קריאה
כנסו לפוסט לראות סרטון חדש שלנו…

תודה רבה לאמל גאווי על סרטון מקסים בעריכתה!

להמשך קריאה
כתבו עלינו!!!

מאמר באנגלית שכולל התייחסויות לפרויקט שלנו   לחצו לצפייה

להמשך קריאה